NYTT TILBUD fra våren 2023!

Kor er delt opp i 2 tilbud:

Mellomtrinns-kor for elever 10 – 12 år
(fra og med det året eleven fyller 10 år)

Ungdomskor for elever 13 – 20 år
(fra og med det året eleven fyller 13 år)

Stemmen bruker de fleste av oss hver dag. Vi tar det kanskje for gitt at den er der. Stemmen er personlig. Den er din, og det er den stemmen du har.

For mange er man kanskje ikke klar over hva en stemme kan gjøre eller faktisk hva ens egen stemme er i stand få til. Noen lever til og med i den tro at de ikke kan synge noe som sjeldent viser seg å være realiteten. De aller fleste kan opparbeide seg en helt brukbar stemme som kan passe ypperlig i et kor. Dette kan man få stor glede av.

For en del er det en lang vei å gå om en skal dra til en sanglærer for å lære sang. Det å stå der helt alene og synge er for mange kjempeskummelt.

I et kor vil man få hjelp fra felleskapet. Man blir en enhet og plutselig er man ikke ene og alene men flere stemmer i en forening.

I tillegg til at kor er en sosial hobby kan forskning også vise til positive helsemessige fordeler som for eksempel at det er angstdempende. Dette på grunn av den kontrollerte pustingen. Og ja, det stemmer at hjertene til kormedlemmene synkroniseres når de synger.

I kulturskolekoret skal eleven:
– Lære litt grunnleggende sangteknikk
– Lære samspill og felleskap
– Få et innblikk i ulike sjangere
– Lære sanger og fremføre dem
– Være med på prosjekter
– Lære å synge flerstemt
– Få et inntrykk av hvordan kor kan fremme og være en del av våres og andres kultur utfordringer som oppstår underveis, og å jobbe sammen med andre mot samme mål.

Lærer/dirigent er: Sigrun Daljord

Kurs-kontingenten er kr 3.180,- (for et helt år)

Søknadsskjema finner dere her: https://nonotodden.speedadmin.dk/registration#/course/99/0/0/2